e-mærke certifikat Euroæisk trustmark
Luk

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:

1. Find den, eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.

2. Vælg forsendelsesmåde. Fortsæt til næste trin.

3. Indtast dine personlige oplysninger.

4. Tjek, at alle oplysninger på ordersiden er korrekte.

5. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.

6. Godkend bestillingen og fortsæt til betaling.

OBS! Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre.
Du får tilsendt en bestillingsbekræftelse og senere en ordrebekræftelse.
Vi opbevarer ikke en kopi af din bestilling eller af ordrebekræftelsen.

Du kan også købe de viste varer i én af vores udstillinger.

SPA Kompagniet  •  Alt til badeværelset!  •  Bad og wellness i skandinavisk design og kvalitet.  •  21 års erfaring.

Leveringsbetingelser

Sidst opdateret 10.januar 2017


Indhold

  • Afhentning/levering af produkter

  • Leveringsomkostninger

  • Modtagelse

Dette er et uddrag af handelsbetingelserne



5. Afhentning/levering af produkter

SPA Kompagniet leverer normalt fra dag til dag.

Varerne vil blive sendt umiddelbart efter ordrebekræftelse. Normalt samme dag eller næstfølgende arbejdsdag, alt efter ordremodtagelsestidspunktet.

For varer, der kræver montering eller test, sendes varen 2-3 dage efter ordrebekræftelsen.

Ved afhentning i Hjørring, Karlslunde, Kolding eller fra hovedlageret i Søften bortfalder leveringsomkostningen. Undtagelsen herfor er spabade, som alle gennemgår en forædling og testning på hovedlageret i Søften. Forædling og testning kan vi af økonomiske årsager, kun foretage på hovedlageret I Søften. Udlevering af spabade fra Hjørring, Karlslunde eller Kolding vil derfor være på lagt ½ fragt, som dækker de interne omkostninger.


Leveringsomkostninger:

For varer, der ønskes fremsendt, pålægges leveringsomkostning, prisen fremgår af produktkortet, samt i indkøbskurvens tabeller.

Eventuel ventetid i forbindelse med en levering bliver faktureret med fragtmandens takster.


Sammenpakning af flere varer:

Kan bestilte varer pakkes sammen på fornuftig vis, betales der kun fragt af hele paller. Muligheden for at pakke varen sammen er stærkt afhængigt af varens art.

Overskydende indbetaling for fragt vil blive fratrukket i det på kortet reserverede beløb. Er der fravalgt for meget fragt i indkøbsvognen, vil efterbetaling blive opkrævet før varen sendes.


Leveringsdato og tid:

Varerne bliver som hovedregel sendt med Danske Fragtmænd eller som pakkepost med GLS. Ved specialtransporter laves særskilt aftale.

Der er i indkøbsvognen mulighed for at angive en ønsket leveringsdag.

Varen udleveres til fragtmanden dagen inden den ønskede leveringsdato.

Transportøren leverer ca. 97% af alle pakker/paller på den ønskede dag.

Der leveres kun på hverdage indenfor normal arbejdstid (8:00 – 16:00), og kun til fortovskant, hvis varen sendes med fragtmand.

SPA Kompagniet har ingen indflydelse på leveringstidspunkt på selve dagen, det er fragtmandens ruteplanlægning, der bestemmer. Det er derfor alene fragtmandens afgørelse, hvornår på dagen der bliver leveret.

Det er en forudsætning at leveringen kan ske med fragtbil. Desuden kræver det fast underlag, hvor varen skal stilles. Fast underlag vil være asfalt, beton eller fliser. Modsat er ral, jord eller græs ikke fast underlag.

Kan fragtbilen ikke komme frem, hvilket udelukkende er chaufførens afgørelse, eller findes der ikke fast underlag, vil godset blive afleveret så tæt på leveringsstedet som muligt på fast underlag.

Pr. 1. januar 2021 er fragtraterne følgende:

Tabellen er vejledende. Den på produktkortet angivne fragtrate er den gældende.

Forsendelse af:

Pris inkl. moms

Pris til ikke brofaste øer

Spabade, kabiner og store møbler (europalle)

DKK. 650,-

DKK. 950,-

Store kabiner (industripalle)

DKK. 850,-

DKK. 1100,-

Stenbadekar (industripalle)

DKK. 850,-

DKK. 1100,-

Varer på halvpalle (møbler)

DKK. 450,-

DKK. 850,-

Varer på kvartpalle

DKK. 350,-

DKK. 650,-

Udespa på ldm palle

DKK. 1800,-

DKK. 2400,-

Pakker op til 10 kg. uden omdeling (nærmeste pakkecenter)

DKK. 75,-

DKK. 75,-

Pakker op til 10 kg, med omdeling (til døren)

DKK. 100,-

DKK. 100,-

Pakker 10-20 kg, uden omdeling

DKK. 150,-

DKK. 150,-

Pakker 10-20 kg med omdeling

DKK. 200,-

DKK. 200,-

Pakker 20-30 kg, kun med omdeling

DKK. 250,-

DKK. 250,-

Tillæg for ventetid ved levering

Fragtmandens timetakst


Specialtransporter:


For varer, der kræver specielle forhold under transporten aftales særskilt pris, der afhænger af forholdene under leveringen (kran, beliggenhed o.l.).

6. Modtagelse

Leveres dine varer med Danske fragtmænd, vil de som udgangspunkt blive stillet ved fortovskanten uden kvittering. Chaufføren vil tage billeder for at vise, at der ikke er skader på varerne. Det fulde ansvar for varerne overgår til dig, i det øjeblik fragtmanden har stillet vare.


Såfremt du ønsker at modtage dine varer personligt, skal du i din bestilling afkrydse et ønske derom.


VIGTIGT. Når du modtager din vare.

  • Vær hjemme mellem kl. 08 og 16 på den angivne dato.
  • Tjek pallen ved ankomst for skader og skrammer.
  • Hvis du er i tvivl om varens tilstand, skal du kvittere ”med forbehold”.
  • Er der skader, skriv med det samme og uden ophold til info@spakompagniet.dk, med fotos af skader og vedlæg kopi af fakturaen.

Bemærk! Hvis fragtmanden ved levering skal vente på, at en person skal komme frem, vil ventetiden blive faktureret efter fragtmandens takster (timepriser).

Bemærk! Uanset om varen sendes eller udleveres fra lageret anbefaler vi, at varen ved modtagelse kontrolleres for eventuelle skader på emballagen eller mangler på ordren.

Kvitteres der for varens modtagelse i god stand, og dermed underforstået, at der ikke er synlige skader på emballagen, hæfter du selv for skader der kan relateres den synlige beskadigelse af varen, bag den ødelagte emballage

Er der synlige skader, underskriver du for modtagelse med forbehold og angiver på fragtbrevet hvad forbeholdet er. Dette forbehold skal angives så præcis som muligt. f.eks. "Manglende kolli", "Skade i nederste venstre hjørne" eller "Smadret glas". De fleste har en mobiltelefon med kamera, og vi anbefaler, at I fotograferer skaderne. Bemærk også, at dette skal ske, inden godset flyttes.

Som kunde kan man nægte at modtage en forsendelse, men vælges dette, vil du selv skulle betale for en genlevering eller returnering til SPA Kompagniet. Den rigtige måde at håndtere modtagelse af evt. beskadig vare, vil som tidligere nævnt være ”med forbehold”.

Stilles varen uden kvittering, og du konstaterer en skade på emballagen, skal du fotografere skaden og indsende en klage. Det er dog dig, der har ansvaret for varen fra det øjeblik den bliver stillet, og dermed dig, der skal bevise, at den skade er sket, før varen blev stillet.

Vigtigt at vide om glasvarer!

SPA Kompagniet er omhyggelig med emballering af glasvarer som glasvægge, bruseafskærmninger og nichedøre, men der kan i glas opstå spændinger, der kan udløse en senere sprængning.

Det er derfor ekstra vigtigt at se om der er tegn på overlast på palle og emballage, når du modtager glasvarer.

Vær omhyggeligt med ikke at ødelægge emballagen ved udpakning, da den eventuelt skal bruges ved returnering.