e-mærke certifikat Europæisk trustmark
Luk

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:

1. Find den, eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.

2. Vælg forsendelsesmåde. Fortsæt til næste trin.

3. Indtast dine personlige oplysninger.

4. Tjek, at alle oplysninger på ordersiden er korrekte.

5. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.

6. Godkend bestillingen og fortsæt til betaling.

OBS! Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre.
Du får tilsendt en bestillingsbekræftelse og senere en ordrebekræftelse.
Vi opbevarer ikke en kopi af din bestilling eller af ordrebekræftelsen.

Du kan også købe de viste varer i én af vores udstillinger.

 

 

Leveringsbetingelser

Sidst opdateret 11.januar 2024


Indhold

  1. Afhentning/levering af produkter
  2. Leveringsomkostninger
  3. Modtagelse

Dette er et uddrag af handelsbetingelser

 


1. Afhentning/levering af produkter

SPA Kompagniet leverer normalt fra dag til dag.

Varerne vil blive sendt umiddelbart efter ordrebekræftelse. Normalt samme dag eller næstfølgende arbejdsdag, alt efter ordremodtagelsestidspunktet.

For varer der kræver montering eller test sendes varen 2-3 dage efter ordrebekræftelsen.

Ved afhentning i  Aalborg, Karlslunde, Kolding eller fra hovedlageret i Søften bortfalder leveringsomkostningen. Undtagelsen herfor er spabade, som alle gennemgår en forædling og testning på hovedlageret i Søften. Forædling og testning kan vi af økonomiske årsager, kun foretage på hovedlageret I Søften. Udlevering af spabade fra Karlslunde eller Kolding vil derfor være på lagt ½ fragt, som dækker de interne omkostninger.


2. Leveringsomkostninger:


For varer, der ønskes fremsendt, pålægges leveringsomkostning, prisen fremgår af produktkortet, samt i indkøbskurvens tabeller.

Eventuel ventetid i forbindelse med en levering bliver faktureret med fragtmandens takster.

Sammenpakning af flere varer:


Kan bestilte varer pakkes sammen på fornuftig vis, betales der kun fragt af hele paller. Muligheden for at pakke varen sammen er stærkt afhængigt af varens art.

Overskydende indbetaling for fragt vil blive fratrukket i det på kortet reserverede beløb. Er der fravalgt for meget fragt i indkøbsvognen, vil efterbetaling blive opkrævet før varen sendes.


Leveringsdato og tid:


Varerne bliver sendt med JJD distribution eller som pakkepost med GLS.


Ved specialtransporter laves særskilt aftale.

Der er i indkøbsvognen mulighed for at angive en ønsket leveringsdag. Varen udleveres til fragtmanden dagen inden den ønskede leveringsdato. 

Transportøren leverer ca. 97% af alle pakker/paller på den ønskede dag. 

Der leveres kun på hverdage indenfor normal arbejdstid (8:00 – 16:00), og kun til fortovskant, hvis varen sendes med fragtmand. Ønsker du levering om fredagen, eller dagen før en helligdag kan fragtmanden dog ikke garantere levering på dagen på grund af travlhed. 

SPA Kompagniet har ingen indflydelse på leveringstidspunkt på selve dagen, det er fragtmandens ruteplanlægning, der bestemmer. Det er derfor alene fragtmandens afgørelse, hvornår på dagen der bliver leveret.

Det er en forudsætning at leveringen kan ske med fragtbil. Desuden kræver det fast underlag, hvor varen skal stilles. Fast underlag vil være asfalt, beton eller fliser. Modsat er ral, jord eller græs ikke fast underlag.

Kan fragtbilen ikke komme frem, hvilket udelukkende er chaufførens afgørelse, eller findes der ikke fast underlag, vil godset blive afleveret så tæt på leveringsstedet som muligt på fast underlag.


Pr. 21. juni 2023 er fragtraterne følgende:


Tabellen er vejledende. Den på produktkortet angivne fragtrate er den gældende.

Forsendelse af:

Pris inkl. moms

Pris til ikke brofaste øer

Spabade, kabiner og store møbler (europalle)

DKK. 750,-

DKK. 1.350,-

Store kabiner (industripalle)

DKK. 995,-

DKK. 1.595,-

Stenbadekar (industripalle)

DKK. 995,-

DKK. 1.595,-

Varer på halvpalle (møbler)

DKK. 550,-

DKK. 1.115,-

Varer på kvartpalle

DKK. 450,-

DKK. 1.050,-

Udespa på ldm palle

DKK. 1.995,-

DKK. 3.195,-

Udespa på lastbil med kran*

DKK. 3.995,-

DKK. 5.195,-

Pakker op til 10 kg, uden omdeling

DKK. 110,-

DKK. 110,-

Pakker op til 10 kg, med omdeling (til døren)

DKK. 150,-

DKK. 150,-

Pakker 10-20 kg uden omdeling

DKK. 175,-

DKK. 175,-

Pakker 10-20 kg med omdeling (til døren)

DKK. 250,-

DKK. 250,-

Pakker 20-30 kg, kun med omdeling

DKK. 350,-

DKK. 350,-

Tillæg for ventetid ved levering

Fragtmandens timetakst

* Gælder kun Casablanca, Diva, Dream og Lagune udespa.


Specialtransporter:

For varer, der kræver specielle forhold under transporten aftales særskilt pris, der afhænger af forholdene under leveringen (kran, beliggenhed, leveringstidspunkt, anden placering end ved fortovskant). Minimumspris for levering med kran til fortovskant er kr. 3.995,-, men prisen for specialtransporter skal altid aftales og betales separat.


3. Modtagelse

Vi gør alt, hvad vi kan, for at sikre dine varer under fragt og forsendelse. Alt bliver omhyggeligt emballeret, og f.eks. sendes de fleste glas-produkter på special-paller. Der kan imidlertid opstå skader under produktion eller transport, og det er derfor vigtigt, du ved, hvordan du bedst modtager dine varer, og hvordan du skal forholde dig, hvis der er skader eller andet på produktet, du modtager.

Der ses typisk to typer af skader:

  • Skader opstået under transport af varen. Disse skader kan erstattes, hvis de er opstået, inden du har modtaget varerne. Skader der opstår efter modtagelse, eller imens du eller dine hjælpere flytter produktet, dækkes enten ikke eller dækkes af din egen indboforsikring.
  • Fejl, skader og mangler opstået under produktion eller producentens nedpakning. Disse skader hører typisk ind under produktets garanti.

Der er forskel på, hvordan ovennævnte skader behandles juridisk og forsikringsmæssigt, og på hvem der skal erstatte skaden. Det er f.eks. fragtfirmaet, der skal erstatte skader opstået under transport. I alle tilfælde skal du rette henvendelse til os så hurtigt som muligt, så vi kan sikre dig bedst muligt, og det er også i alle tilfælde vigtigt, at du dokumenterer skaderne og deres omfang med fotos, beskrivelser etc.

VIGTIGT — Når du modtager din vare.

  • Vær så vidt muligt hjemme imellem kl. 08 og 17 på dagen for levering, så du kan tage imod varen direkte fra fragtmanden.
  • Gennemgå sammen med fragtmanden omhyggeligt pallen og emballagen for synlige skader og skrammer. Fragtmanden skal blive, imens det leverede tjekkes
  • Er der mærker eller brud på emballagen, kvitterer du altid med forbehold. Du skal først tage fotos af skaderne på emballagen, før du forsigtigt åbner, hvor emballagen har skader, og tjekker, om selve produktet har taget skade. Tag fotos af eventuelle skader.
  • Pak nu varen helt ud og tjek for eventuelle skader på produktet. Tag flere fotos.
  • Hvis der er tvivl om varens tilstand, så bør du kvittere for modtagelsen med et ’modtaget med forbehold’ og på fragtbrevet beskrive årsagen.
  • Er der skader på produktet, så flyt ikke varen, da der så kan opstå tvivl om, hvornår og hvordan skaden er opstået. Lad den defekte vare blive stående på stedet og i emballagen, hvis denne ikke er helt fjernet.
  • Er der skader, så skriv med det samme til info@spakompagniet.dk med fotos og en beskrivelse af skaden og vedhæft kopi af fakturaen. Dette gælder også skjulte skader, der først opdages senere. Varen må ikke fjernes fra, hvor den er stillet er transportøren.
  • Du kan også få leveret varer, selvom du ikke er hjemme. Såfremt du skriftlig – i bestillingen – har tilkendegivet, at varen må stilles på din adresse, kan fragtmanden stille varen på det aftalte sted, og fragtmanden vil typisk tage fotos af det leverede på stedet. Ansvaret for varen overgår fuldt ud til dig i det øjeblik, fragtmanden har stillet varen. Du har her ikke mulighed for at kvittere for modtagelsen ej heller for at ’kvittere med forbehold’. Eventuelle transport skader vil derfor generelt ikke kunne erstattes.

Bemærk!

Læs nedenstående, vigtige information:

  • Fragtskader dækkes typisk ikke, hvis der ikke er noteret forbehold eller bemærkninger ved modtagelse, ligesom det ikke er muligt at vide, hvornår skaden er opstået, hvis ikke der foreligger foto-dokumentation af skaderne på selve modtagelsestidspunktet.
  • Uanset om varen sendes eller afhentes/udleveres fra vores lager, så anbefaler vi, at varen ved modtagelse kontrolleres for eventuelle skader på emballagen eller mangler på ordren.
  • Kvitteres der for varens modtagelse i god stand, så hæfter du selv for skader bag eventuelt beskadiget emballage.
  • Det samme gør sig gældende, hvis du forudgående, har givet skriftlig tilladelse til, at fragtmanden kan stille varen, og det efterfølgende viser sig, at der er synlige skader på emballagen, og at det bagved liggende produkt også er beskadiget.
  • Er der synlige skader, underskriver du for modtagelse ’med forbehold’ og angiver på fragtbrevet hvad forbeholdet er. Dette forbehold bør angives så præcist som muligt. f.eks. "Manglende kolli", "Skade i nederste venstre hjørne" eller "Smadret glas". De fleste har en mobiltelefon med kamera, og vi anbefaler, at du fotograferer skaderne. Bemærk også, at dette skal ske, inden godset flyttes.
  • Som kunde kan man nægte at modtage en forsendelse, men vælges dette, vil du selv skulle betale for en genlevering eller returnering til SPA Kompagniet. Den rigtige måde at håndtere modtagelse af en beskadiget vare vil være at kvittere for modtagelsen "med forbehold".
  • Hvis fragtmanden ved levering skal vente på, at en person skal komme frem, vil ventetiden blive faktureret efter fragtmandens takster (timepriser).

Vigtigt at vide om glasvarer!


SPA kompagniet er omhyggelig med emballering af alle vores glasvarer som glasvægge, bruseafskærmninger og nichedøre, men der kan i glas opstå spændinger, der kan udløse en senere sprængning. Det er derfor ekstra vigtigt, at se om der er tegn på overlast på palle og emballage, når du modtager glasvarer.

Vær omhyggeligt med ikke at ødelægge emballagen ved udpakning, da den eventuelt bør bruges ved returnering.

 

Landsdækkende
Showroom & lager