e-mærke certifikat Europæisk trustmark
Luk

Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb hos os, skal du igennem 5 trin:

1. Find den, eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.

2. Vælg forsendelsesmåde. Fortsæt til næste trin.

3. Indtast dine personlige oplysninger.

4. Tjek, at alle oplysninger på ordersiden er korrekte.

5. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.

6. Godkend bestillingen og fortsæt til betaling.

OBS! Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre.
Du får tilsendt en bestillingsbekræftelse og senere en ordrebekræftelse.
Vi opbevarer ikke en kopi af din bestilling eller af ordrebekræftelsen.

Du kan også købe de viste varer i én af vores udstillinger.

 

Som ved alle fjernkøb, har du 14 dages fortrydelsesret, når du køber vare(r) på spakompagniet.dk.

 

Hvornår gælder fortrydelsesretten?

Fra den dag du modtager dine varer og 14 kalenderdage frem kan du fortryde dit  køb. Sker leveringen over flere gange, gælder det fra den dag du modtager sidste dellevering. 

I de 14 dage har du ret til at undersøge produktet på samme nåde, som du vil kunne gøre det i en fysisk butik. Du må ikke tage produktet i brug (montering er a tage i brug). Emballage skal så vidt muligt være ubeskadiget.

 

Hvordan bruger du din fortrydelsesret? 

Du skal  meddele SPA Kompagniet, at du fortryder dit køb. 

Meddelelsen skal ske skriftlig til info@spakompagniet.dk eller i almindeligt brev sendt til SPA Kompagniet ApS, Sigma 8, Søften 8382 Hinnerup.

I din meddelelse skal du tydelig gøre opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret og hvilket køb det drejer sig om, med fakturanummer og købested.

Du kan også gøre brug af vores standard fortrydelsesformular, der er vedhæftet din ordrebekræftelse. Du kan også finde fortrydelsesformular her

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen, uden samtidigt at give os tydelig, skriftlig besked om, at du fortryder dit køb.

Du bliver stadig faktureret for returforsendelsen, hvis du ikke afhenter / modtager varen, og skriftligt fortryder købet.

Der kan ikke kommunikeres gennem fragtmanden, der skal rettes direkte skriftlig henvendelse til Spa Kompagniet.

 

Følgende varer er undtaget fra fortrydelsesretten:

  • Varer fremstillet efter mål eller på anden måde fremstillet efter dine anvisninger.
  • Bemærk: Fortrydelsesretten gælder kun ved fjernkøb. Ved køb i butikken er der ingen fortrydelsesret. Jævnfør Forbrugeraftaleloven.

 

Returnering af varer i forbindelse med fortrydelse

Du skal uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter din meddelelse om fortrydelse, returnere varen(e).

Ved returnering i forbindelse med fortrydelse gælder følgende:

  • du har det fulde ansvar for varen indtil den er os i hænde:
    • varen skal være tilstrækkelig emballeret, helst i original emballage
    • varen skal være tilstrækkelig sikret mod stød og slag under transporten (korrekt pallestørrelse, stativ mm.)
  • du betaler for fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Fragtomkostninger vil som regel svare til leveringsomkostningen, se tabellen ovenfor.
  • Vi modtager ikke varer pr. efterkrav.

Varen skal returneres til:

SPA Kompagniet ApS

Sigma 8, Søften,

8382 Hinnerup.

eller samme sted hvor varen er afhentet, hvis du selv bringer varen tilbage.

 

Delvis fortrydelse

Forbrugerombudsmanden har afgjort, at man kun kan fortryde det samlede køb, medmindre andet er aftalt. Det vil sige, at alle varer på samme ordre, skal returneres ved fortrydelse.

SPA Kompagniet tilbyder mulighed for delvis fortrydelse ved ordrer, der omfatter forskellige produkttyper, som ikke tilbydes som enkelt produkt.

Delvis fortrydelse vil kunne omfatte f.eks. et armatur, der er købt samtidig med et bademøbel, mens armaturet på et spabad, som er en integreret del af produktet, ikke er omfattet. Vælger du at fortryde delvist, får du ikke refunderet transportomkostningen for ordren.

 

Varens tilstand ved modtagelse efter returnering

Ved fortrydelse skal den returnerede vare som udgangspunkt fremstå som ny.

Du hæfter du for en eventuel handelsmæssig forringelse af varen. Denne forringelse kan skyldes:

  • anden håndtering end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber, og den måde den fungerer på.
  • emballage, der ikke er åbnet med omhu, mangler eller er erstattet af anden emballage ved returnering.
  • skader opstået under returtransporten, bortkommelse af varen mm.
  •  

Med andre ord: du har samme ret som i en fysisk butik, til at undersøge varen. Prøver du varen ud over det, betragtes det som ibrugtagning, hvilket betyder, at varens handelsværdi er forringet.

 

Specielt for glasvarer: Glas har den egenskab, at det kan gemme på materialespændinger, opstået ved stød eller slag, i længere tid. Stød eller slag under håndteringen, kan medføre spontan-sprængninger, op til flere måneder efter spændingerne er opstået, når en eller anden tilfældig begivenhed udløser dem.

Det er derfor meget vigtigt, at glasvarer returneres i den oprindelige emballage og helst på samme palle med stativ, og at den emballage og pallen så vidt muligt er intakt, og uden skader, der skyldes hårdhændet adfærd.

Da vi ikke kender til håndtering af glasvarer under transport og efter modtagelse. løber vi risiko for skjulte materialespændinger, der forringer vores mulighed for at gensælge varen.

Som udgangspunkt kræver glasvarer en mere grundig gennemgang ved returnering, end andre produkter, hvorfor der skal beregnes en større værdiforringelse end ved andre produkter der returneres.

Glasvarernes videre handelsværdi vurderes derfor individuelt ved modtagelse, blandt andet ud fra emballagens tilstand og risikoen for skjulte skader på grund af glassets behandling.

 

Tilbagebetaling af købesummen

Når du fortryder dit køb, får du naturligvis dine penge tilbage. I tilfælde af en konstateret værdiforringelse bliver denne fratrukket beløbet.

Vi refunderer også leveringsomkostningerne (Som de er angivet på hjemmesiden - har du valgt at få tilsendt varen på anden vis hæfter du selv for det, det koster mere end standardleveringen). Du betaler selv returfragten.

Vi tilbagebetaler købesummen uden unødvendige forsinkelser, senest 14 dage efter vi har modtaget din udfyldte og underskrevne fortrydelsesformular.

SPA Kompagniet kan vælge at vente med tilbagebetaling, indtil de returnerede varer er modtaget, og handelsværdien er kontrolleret. Beløbet skal dog tilbagebetales senest 14 dage efter varens modtagelse eller kunden har fremsendt dokumentation for forsendelsen.

Handelsværdien defineres som, den pris varen kan gensælges for: varens pris fratrukket værdiforringelse, hvis varen ikke fremstår, som den forlod butikken.

Værdiforringelsen af iturevet emballage, manglende emballage, ridser eller lignende vil blive fratrukket varens købspris. Eventuelle reparationsomkostninger for at gøre en returvare salgbar fratrækkes på samme måde som andre forringelser.

 

Landsdækkende
Showroom & lager